Publicerad: 2022-12-01
Fler starka varumärken från Skydda till Unitedprofile
Fem månader efter sin lansering i Unitedprofiles nätverk stärker nu Skydda i Sverige AB ytterligare sin position. Totalt tillkommer 17 varumärken och fler än 1 000 nya yrkesprodukter, varav Blåkläders kompletta produktsortiment är ett av dem.
Skydda i Sverige AB tillhandahåller alla typer av produkter inom personligt skydd och yrke och har sedan lanseringen i juni månad 2022 fått bra respons bland Unitedprofiles återförsäljare.
I ett steg att stärka sin position som Nordens ledande skyddsspecialist väljer de nu att utöka sitt sortiment femfaldigt för de anslutna återförsäljarna i Unitedprofile.
- Med Skyddas kunskap om både säkerhet, produkter och slutanvändare garanterar vi att erbjuda ett heltäckande sortiment inom alla våra produktkategorier. Det innebär att ett urval av de bästa produkterna från respektive varumärke finns inom Skyddas utbud. Vi ser en stor potential i Unitedprofile som tjänst. Enkelheten består i att våra produkter når fler återförsäljare och i sin tur når fler slutkunder. Det gör att vi kan göra de svenska arbetsplatserna ännu säkrare, säger Johan Törnblad VD för Skydda i Sverige.
Kompletterande sortiment inom yrkeskläder
Blåkläder är ett av de varumärken som Skydda nu lanserar. Alla återförsäljare som valt eller väljer att aktivera Skydda som leverantör får nu tillgång till ett brett utbud av arbetskläder via Unitedprofile. Blåkläder tillsammans med L.Brador lägger en stabil grund för detta.
- Vi är väldigt nöjda med det fina samarbetet med Skydda och det är otroligt kul att de nu väljer att lägga i nästa växel. Vi vet att det här är en fantastisk nyhet bland våra återförsäljare, vilka nu är ännu ett steg närmare att bli totalleverantör till sina kunder, säger Jesper Löfgren, leverantörsansvarig på Unitedprofile.
Samtliga varumärken som Skydda nu introducerar är Blåkläder, Björn Borg, Zoll, Speedglas, Akla, Grundéns, MCS, Sterisol, Sulman, Zoll, Suprabeam, Tychem, Tyvek, Adapt, Ansell, Dunlop och Ear.