Om

Punchout är en standard för att hantera beställningar i större organisationers och myndigheters inköpssystem. Detta är ett vanligt förekommande krav i upphandlingar och större avtal att e-handelslösningen kan tillhandahålla stöd för punchout.

En punchout-lösning innebär att din kund via sitt inköpssystem öppnar den shop du skapat åt dom i Unitedprofile. Sedan lägger dom produkter i kundvagnen precis som vanligt, men i kassan skickas orderdatan tillbaka till kundens inköpssystem istället för att slutföra köpet i shopen. Kunden administrera hela köpet i sitt eget system och när ordern är godkänd gör kunden den slutliga beställningen av dig.

Så fungerar integrationen

Vår Punchout stöder i dagsläget SAP OCI standard för Punchout. Modulen hanterar både GET och POST förfrågningar för att initiera punchout sessionen.
Vi har ej stöd för Punchout-catalog, som till exempel används i Ariba där en xmlfil med hela katalogen skickas till inköpssystemet.

Har du frågor gällande andra typer av punchout-standarder kontakta vår support.