Kundspecifika lösningar

Låt era kunder växa med er webblösning från Unitedprofile


Specialanpassade lösningar för er kund

Kundspecifika sortiment där kunden, genom en separat kundshop eller inloggning, kan ta del av ett anpassat sortiment är något som blir allt vanligare. Företag som återförsäljare lagerhåller färdigtryckta produkter som tillhandahålls genom en kundshop eller inloggning i en portal. Många större företag kräver ofta en unik kundshop vid bland annat upphandlingar. Som marknadsledande webblösning för denna bransch har vi såklart tagit fram alla de verktyg ni och er kund behöver.

Vi tillhandahåller tre nivåer av kundanpassat sortiment något som gör det enkelt att låta er kund växa i er webblösning från Unitedprofile. Vilken nivå som passar er kund varierar beroende på vilka krav som ställs både från kunden men även från er.

Frågor / Beställ

Pris

Kontakta vår säljavdelningen för mer information.

Villkor

Alla våra kundanpassade lösningar kräver att ni har ett ordinarie paket från oss. Det går inte att beställa dessa separat.

Lightshop

Alla kunder på ett konto.

En lightshop gör det möjligt att inkludera kundunika sortiment i kombination med ditt övriga sortimentet direkt på din hemsida. Denna lösning finns integrerad i tillägget PRO Shop. Genom att skapa användargrupper som ni sedan kopplar egna produkter emot får din kund enkelt tillgång till sitt unika sortiment genom att logga in på er hemsida. Tjänsten skapar mervärde för er kund och ökar trafiken till er hemsida.
En lightshop ska inte betraktas som en kundshop, utan är bara ett komplement till din ordinarie hemsida där kunden även får sitt unika sortiment.
Lightshop passar alla typer av kunder där det inte ställs några krav på unikt utseende eller att endast det unika sortimentet ska vara synligt.

Lightshop passar kundtyp som:
  • Handlar återkommande
  • Ej har krav på eget unikt utseende
  • Ej har krav på begränsat sortiment

Kundportal

Utvalda kunder på ett separat konto.

Kundportalen gör det möjligt att samla flera kunder på en separat portal där endast den inloggade kundens produkter presenteras. Varje kund får en egen grupp där användare skapas och som produkter kopplas emot. Den standardmall som kundportalen levereras med gör det möjligt att ställa in en logotyp och färg för varje kundgrupp vilket ger en unikt upplevelse och profil för varje kund. Varje grupp får också en gästanvändare som gör det enkelt att demonstrera shoppen för er kund samt att varje gästanvändare har en unik länk som gör att kunden inte måste logga in för att besöka sidan som gäst utan bara behöver använda länken.
Om ni har flera kunder som inte har väldigt specifika krav kan dessa med fördel placeras i en kundportal istället för en kundshop.

Kundportal passar kundtyp som:
  • Handlar återkommande
  • Kräver begränsat sortiment
  • Kräver egen logo eller profil på sidan

Kundshop

En kund, ett konto.

En kundshop ger er kund ett helt eget konto vilket möjliggör fler kundspecifika anpassningar. Detta är det vanligaste alternativet vid större kunder eftersom en unik shop gör det möjligt att anpassa allt; utseende, betalmetoder och orderförfarande. Vid större upphandlingar finns ofta en tydlig kravlista som måste uppfyllas vilket inte är möjligt i en kundportal eftersom att där delar flera kunder på samma konfiguration av kontot.

Kundshop passar kundtyp som:
  • Handlar återkommande
  • Kräver begränsat sortiment
  • Kräver unikt utseende
  • Har behov av specialanpassningar

Wallet

Marknadens smidigaste saldobetalning

Allt fler företag önskar ge deras anställda möjligheten att själva handla kläder och dylikt utifrån en fastställd budget. Med verktyget Wallet från Unitedprofile blir allt det möjligt och lite till! V i utvecklade Wallet med enkelhet och flexibilitet som ledord. Ett verktyg där ni tillsammans med er kund enkelt kan ställa in kundens totala budget och sedan portionera ut den bland grupper och användare. Här finns möjligheten att välja att ordrar alltid skall attesteras för vissa grupper och även ge tillgång till kreditköp vid större belopp för andra.

Några av funktionerna i Wallet:
  • Sätt totalbudget och välj budgetperiod samt om budgeten skall fyllas på inför nästa budgetperiod.
  • Sätt budget per användargrupp och även regler kring attestering och kreditköp
  • Välj användargrupp per användare och ärv direkt användargruppens inställningar
  • Attestfunktion som mailar direkt för godkännande till attesteraren
  • Hantera även manuella köp direkt i systemet
  • Få full kontroll och överblick över alla transaktioner som genomförts, ända ner på användarnivå.

Jämförelsetabell

Använd gärna vår jämförelsetabell för att ta reda på vilken eller vilka lösningar som passar er bäst. Ni behöver aldrig oroa er över att placera er kund på en för låg nivå då det är möjligt att uppgradera. Detta innebär att ni kan flytta kundens allt innehåll från en lightshop vidare till en kundportal eller egen kundshop.

 

Lightshop

Kundportal

Kundshop

Kundunikt sortiment
Ordinarie sortiment synligt
Delat sortiment
Kräver inloggning Valfritt
Anpassat orderflöde / integration
Orderattest
Anpassat utseende / kund Begränsat
Anpassade betalmetoder / kund
Anpassad GDPR / kund
Kundunik domän

Vanliga frågor

En kundanpassad lösning kommer oftast med en kravlista från kunden. Här har vi samlat dom vanligaste frågorna.

Vid upphandlingar finns oftast tydliga kravspecfikationer. Detta innebär att du alltid bör använda en kundshop.
Vi kan erbjuda SSO. Detta sker genom en integration med tjänsten Auth0 som i sin tur har stöd för alla dom vanligaste SSO-typerna och som även kan konfigureras mot AD och ADFS.
Alla våra tjänster drivs med servrar som finns i Sverige.
Säkerheten är något vi jobbar enormt hårt för att säkerställa och all känslig data, så som lösenord, är krypterade via envägskryptering.
Alla våra kototyper går att få med SSL. Om du har SSL på ditt huvudkonto ingår det även i alla underliggande konton.
Alla våra system ägs och driftas av oss. Detta innebär att inga tredjepartstjänster nyttjas eller tar del av datan. Beroende på vilka integrationer du väljer att aktivera kommer data att ev. delas med dessa integrationer.
Servermiljön bevakas dynget runt av vår servernleverantör som via sitt SLA garanterar en upptid på 99,95%. Även alla tjänster har bevakning dygnet runt. Så som kön för vårt arbetsflödessystem som skapar ordrar, skickar e-post mm. Om något går fel finns tekniker som direkt kan granska och åtgärda fel som uppstår.
Tjänsten uppdateras i snitt varje vecka. Dessa planerade uppdateringar sker helt utan driftstopp. Större uppdateringar som kräver att tjänsten stoppas meddelas det om i god tid innan tjänsten stoppas.
Kontakta vår support med dina frågor så kommer snabbt få svar.