Sökoptimering - Vad vi gör och vad ni som kund behöver göra själva


Texter och innehåll

Vi jobbar alltid med att skapa säljande texter för varje kategori, och försöker alltid förmå leverantörer att tänka på produktbeskrivningar och skriva så bra texter som möjligt.


Prestanda

Vi genomför ständigt förbättringar för att bland annat förbättra svarstider och andra ranking-faktorer som påverkar optimeringen. Alla våra mallar har en väldigt hög ranking hos tex. Google PageSpeed, något som har direkt effekt på hur sidan rankas.


Canonicals

Hela systemet använder canonical-länkar för tex, produkter i olika färger, sida 2, 3 osv i listningar, detta för att minimera risken för så kallad "duplicate content".


Feedback

Vi får regelbunden feedback från SEO-byråer som jobbar åt våra kunder. Detta är något vi prioriterar högt och åtgärdar alltid förbättringar baserat på denna feedback. De förbättringar som vi arbetar med och utför är ändringar som direkt påverkar hur systemet levererar innehåll, inte tex. texter eller produkter specifikt för en viss kund.


Ingen aktiv optimering

Vi jobbar inte på något sätt med aktiv optimering, dvs. inlänkningar eller annat som skulle hjälpa alla våra kunder. Vi jobbar bara med att leverera ett system som ger optimala förutsättningar. För att ta sig till toppen på sökresultaten krävs idag aktiv optimering, dvs. att andra länkar till sidan, att man skriver om texterna på sin egen sida och många andra faktorer. Detta är något varje kund måste göra själv eller med hjälp av en byrå. Detta är är praxis idag och det krävs alltid eget aktivt arbete för att nå toppen av sökresultaten.


Det aktiva arbetet

För att komma högre i sökresultaten behöver man sätta sig in i vad som krävs just idag för att konkurrera om topplaceringarna. Detta är faktorer som ständigt förändras och därför kräver ett aktivt arbete. Många väljer att anlita externa byråer för detta, men med lite research kan man enkelt göra små förändringar som gör stor skillnad. Vi tillhandahåller ingen support eller rådgivning gällande aktiv optimering.


Att tänka på om du anlitar en byrå

Profilbranschen är en extremt konkurrensutsatt bransch på nätet. Leverantörer, återförsäljare och slutkunder slåss om placeringarna. Många som anlitar en byrå blir besvikna när det visar sig att det inte gett det resultat man hoppats på, och har man då ingen garanti så är det pengarna i sjön. Försäkra dig därför om att det lämnas en garanti på vissa topplaceringar, och att inga pengar betalas ut innan resultatet är nått.


Support till tredje part ingår ej

Tänk på att vår fria support endast gäller direkt med dig som är vår avtalskund, och vi för ej samtal/supportärenden med tredjepart. Detta är av avtal/rättighets-skäl där information endast skall lämnas direkt till avtalskund och ej tredjepart.


På vilka vis kan jag arbeta med min sida?

Om ni bestämt er för att sökoptimera er sida på bästa vis så finns två alternativ:

  • Vi på Unitedprofile utför de ändringar som ni begär mot timdebitering. Gäller ej hjälp med tex. produkttexter eller liknande.
  • Ni uppgraderar ert konto med funktionen Utvecklare och kan på så vis antingen utföra ändringarna själva, eller ge er SEO-byrå full tillgång till att på egen hand genomföra de ändringar som de rekommenderar för er sida.

    Läs mer om vad Utvecklare innebär och möjliggör
    Priser finns i prislistan

Specifikation

På denna länk under "Sökoptimering" finns listat vilka typer av funktioner som används. Visa specifikationer

Support till tredje part

Tänk på att vår fria support endast gäller direkt med dig som är vår avtalskund, och vi för ej samtal/supportärenden med tredjepart. Detta är av avtal/rättighets-skäl där information endast skall lämnas direkt till avtalskund och ej tredjepart.