Information om tillägget Varumärken

Hur funkar tillägget Varumärken?

Funktionen Varumärken är till för att lyfta fram de olika leverantörernas varumärken på deras produkter - inte att göra reklam för leverantörerna.
Till exempel så finns inte leverantören Macma med som ett varumärke, utan de märker istället sina produkter med de tre varumärkena Crisma, Ferraghini och Mark Twain.

En del leverantörer har ändå valt att sätta sitt leverantörsnamn på hela sitt sortiment för att marknadsföra produkterna med sitt leverantörsnamn till slutkund.
Återförsäljarna har möjlighet att stänga av individuella varumärken (men ändå ha kvar produkterna) om de inte vill att det ska synas vem som är leverantör.

Varumärke inte finns med?

Om en leverantör inte har meddelat oss på Unitedprofile att de önskar någon varumärkesmärkning av sina produkter så finns de inte med i Varumärkesfunktionen.
Om du som leverantör har ett eller flera varumärken som önskas läggas in kontaktar ni oss på Unitedprofile så fixar vi det.
Det vi behöver är ert/era varumärkens loggor (som .eps eller .pdf), samt en informationstext om respektive varumärke.

Informationstexten om varumärket ska rikta sig mot slutkund och innehålla max ca 250 tecken per varumärke.
Texten ska inte beskriva leverantörens företag eller vad man har varumärken till osv, den ska endast berätta om det aktuella varumärket.
Tänk på att varumärkestexten ska passa alla produkter som ni kopplar till detta, så en objektiv text som beskriver styrkan med produkterna är lämpligt. Producerade i Sverige (om de är det), hög kvalitet, bra pris osv.

Egna varumärken?

Återförsäljare kan lägga till egna varumärken (som visas på samma vis som de befintliga) om de önskar komplettera sin sida med produkter och varumärken som ej finns med i vårt system.