Upplev superkraften från 100-tals återförsäljare

Många av våra kunder jobbar aktivt med sökoptimering. Detta innebär att dom gör jobbet för att dina produkter skall synas direkt mot slutkund.
Våra kunder omsätter tillsammans över 900 miljoner kronor per år. Missa inte att bli en del av den omsättningen.


Det går snabbt och är enkelt att ansluta sig till oss

Det som är unikt med oss är att vi anpassar oss efter er som leverantör, och inte att ni ska behöva anpassa importfiler efter vårt system. Detta innebär att vi ser över det material ni kan tillgodose oss med, sedan skapar vi en unik funktion just för er import.

Enkel import av era produkter

Vi tittar på den absolut enklaste lösning för Er att implementera sortimentet i vårt system. Detta innebär att vi anpassar oss efter er, inte tvärtom. Har ni ett mindre sortiment kan det vara enklare att hantera manuellt.

Ni har kontrollen

Vi erbjuder olika lager av kontroll för att du skall kunna anpassa vilka återförsäljare som får visa era produkter. Vi kan låsa hela sortimentet så att återförsäljare måste få godkänt av er eller låsa delar av sortimentet, tex. ett specifikt varumärke som kräver godkännande för att få säljas.

Därför skiljer vi oss från andra

Vårt system är byggt för profilbranschen. Vi har därför lärt oss att leverantörer har inte tid att skapa unika produktfiler åt oss, vi måste använda det vi får och sedan få det att fungera. Detta gör att om ni redan har möjligheten att exportera era produkter kommer vi eftersträva att det inte krävs någon handpåläggning av er över huvud taget.

  • Lösningar för både stora och små sortiment
  • Vi anpassar oss, så att ni inte behöver
  • Möjlighet för automatiska uppdateringar
  • Statistik hur era produkter visas hos kunderna
  • Ni når direkt mot slutkund
  • Ett unikt nätverk som bara växer

Enkelt att nå toppen med vår unika sortering

Systemet har en algoritm som avrundar statistiken för sorteringen av populära produkter. Topparna på statistiken kapas och rankingen jämnas ut (se bild).
Rankingen är inte baserad på antalet unika produkter, utan antalet unika enheter. Skillnaden mellan första och sista plats blir därför aldrig lika stor som antalet produkter i systemet.
Till en början kommer era produkter att rankas längre, men med tiden kommer populära produkter att börja synas högre i resultaten. Ni kommer alltså att konkurrera med leverantörer som varit med i flera år om toppresultaten redan efter någon vecka.
Exempel
Ett paraply har 10.000 visningar under en månad, och ni kommer in med ett nytt paraply som har 0 visningar.
Innan algoritmen körs skiljer det 10.000 enheter mellan första och sista plats. Efter att algoritmen körts kommer det att skilja max ca. 3000-4000 enheter även om produkten fortfarande inte har fått några visningar.




Statistik

Produkterna

Som leverantör får du varje vecka statistik över hur dina produkter presterat på återförsäljarnas hemsidor.
I statistiken kan du se vilka artiklar som varit populärast och trender. Vilka hemsidor som genererat flest besök och även vilka återförsäljare som ej valt att aktivera ert sortiment. På så sätt blir det lätt att bearbeta dessa kunder.

Kunder

Vi sammanställer ett utskick med nytillkomna hemsidor med jämna mellanrum.
Här presenterar vi de nya kunderna, och tillhandahåller även en länk till det kompletta registret över alla kunder.
Med hjälp av dessa utskick kan du enkelt nå ut till nya och befintliga kunder för att presentera er själva och tex. aktuella kampanjer.

Kategorisering & synlighet

Kategorisering

Vi ansvarar för att kategorisera produkterna i en meny som är gemensam för alla leverantörer, ett arbete vi lägger mycket tid på för att uppnå bästa resultat och som vi hela tiden anpassar för att tillgodose krav från återförsäljare och slutkunder.

Synlighet

Det är alltid återförsäljaren som tar beslutet om vilka leverantörer denne vill visa på sin hemsida. Det är därför ingen garanti att du som leverantör finns med hos alla våra kunder.
Detta kan du självklart vara med och påverka genom att kontakta kunderna och uppmärksamma dessa på att ni finns med och uppmana till aktivering. I den veckostatistik som ni får ser ni också vilka återförsäljare som ej aktiverat er på hemsidan.

Steg för steg

Så här går normalt sett processen till när du som leverantör tagit beslutet att gå med.
- Vi kontaktar er för att samla in all nödvändig information kring sortimentet
- Ni skickar oss de filer som finns för import
- Vi tar fram en funktion för att processa importfilerna
- Vi skickar er ett första utkast på importen och ev. problem som uppstått
- Efter att korrigeringar utförts aktiverar vi er som leverantör
- Vi meddelar alla våra kunder att ni är tillgängliga för aktivering
Om ni endast har ett mindre sortiment, eller helt saknar importfiler finns möjligheten att sköta sortimentet manuellt via en administration.
Om ni valt att varje återförsäljare först måste bli godkänd av er får ni först en lista på alla kunder som ni på förhand ger ok eller nekar åtkomst.

Priser

Kontakta oss för offert.